Με το άρθρο 78, του νόμου 5218/2025 (ΦΕΚ 125/Α/14-7-2025), διασφαλίστηκε η δυνατότητα των επιτροπών αξιολόγησης να εισηγούνται την ένταξη διδακτικών βιβλίων στο πλαίσιο του Πολλαπλού Βιβλίου, ακόμη και αν δεν έχει υποβληθεί έως τώρα η μορφή EPUB 3 ή/και Interactive PDF. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση επιτρέπει την έγκαιρη πρόοδο της διαδικασίας!

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εξέδωσε σήμερα, 15/07/2025, σχετικές οδηγίες, διασφαλίζοντας την ίση μεταχείριση όλων των συγγραφικών ομάδων. Η αξιολόγηση και η εισήγηση για την ένταξη των βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.) θα ολοκληρωθεί έως τις 21 Ιουλίου 2025, ενώ ο τεχνικός έλεγχος των ψηφιακών μορφών (EPUB 3 και Interactive PDF) θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο στάδιο.

Με τα εγκεκριμένα βιβλία, πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής από την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέξουν το πλέον κατάλληλο υλικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Παράλληλα, η κοινωνία θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ενσωματώνονται στα βιβλία, σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών.

Όσοι/ες υποβάλουν τις ψηφιακές μορφές (EPUB 3 και Interactive PDF) έως τις 18 Ιουλίου 2025, θα αξιολογηθούν έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Για υποβολές έως την καταληκτική ημερομηνία της παράτασης (5 Δεκεμβρίου 2025), η τεχνική αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2026.

Με θεσμική συνέπεια και προσανατολισμό στο μέλλον, το έργο του Πολλαπλού Βιβλίου συνεχίζεται. Πολύ σύντομα, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες θα έχουν στη διάθεσή τους νέα βιβλία, εναρμονισμένα με τα Προγράμματα Σπουδών που τοποθετούν στο επίκεντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια και βασίζονται στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όσα δηλαδή πρέπει να γνωρίζει, να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει κάθε παιδί μετά την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας.

Περισσότερα θα βρείτε στο Σχετικό Αρχείο

Περισσότερα για το Πολλαπλό Βιβλίο στο: https://iep.edu.gr/el/nea-didaktika-vivlia

Δελτίο τύπου


 mitroo didaktikon biblion social

Αθήνα, 01/07/2025

Με σταθερά βήματα και μέσα από ουσιαστικό διάλογο με τις σχολικές κοινότητες, προχωρά η ένταξη του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, IB) σε δημόσια σχολεία της χώρας. Από τον Βόλο, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης, μέχρι την Αθήνα και τον Πειραιά, πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες διαδοχικές επισκέψεις σε σχολικές μονάδες που προετοιμάζουν την υποψηφιότητά τους ώστε να ενταχθούν στο δίκτυο των Σχολείων που θα προσφέρουν το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate, IB).

Στο πλαίσιο των επισκέψεων:

  • Παρουσιάστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος IB.
  • Απαντήθηκαν ερωτήσεις των εκπαιδευτικών.
  • Αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος για τις παιδαγωγικές, οργανωτικές και θεσμικές προκλήσεις της εφαρμογής.
  • Τονίστηκε η σημασία του σεβασμού στην εκπαιδευτική ταυτότητα κάθε σχολείου και της ενεργού συμμετοχής όλης της κοινότητας.

Ο δεύτερος κύκλος επισκέψεων περιελάμβανε τις ακόλουθες σχολικές μονάδες:

  • Μουσικό Σχολείο Βόλου στις 12/06/2025
  • 1ο Πρότυπο ΓΕΛ “Μανόλης Ανδρόνικος”, Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης στις 24 και 25/06/2025
  • Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου στις 26/06/2025
  • Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα, Μουσικό Σχολείο Παλλήνης, Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων στις 27/06/2025
  • Μουσικό Σχολείο Αθήνας, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης στις 30/06/2025

Η παρουσία του Προέδρου του ΙΕΠ, μελών του Δ.Σ. και στελεχών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβεβαίωσε την υψηλή προτεραιότητα που αποδίδεται στη στήριξη του δημόσιου σχολείου, μέσα από ανοιχτές και συνεργατικές διαδικασίες.

 

Σχετικά με το πρόγραμμα του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, IB).

Πρόκειται για ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που:

  • Καλλιεργεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την υπευθυνότητα με έναν διεθνή προσανατολισμό.
  • Διαμορφώνει ένα σύγχρονο σχολείο με διεθνή προοπτική, ανοιχτό σε όλους τους μαθητές και σε όλες τις μαθήτριες, χωρίς αποκλεισμούς, προσφέροντας ευκαιρίες εξωστρέφειας και πολυφωνίας.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στηρίζει σταθερά την πρωτοβουλία, αναδεικνύοντας τη σημασία της εκπαιδευτικής ισότητας και της πρόσβασης όλων των παιδιών σε διεθνή προγράμματα υψηλής ποιότητας. Παράλληλα, θα συνεχίσει να υποστηρίζει επιστημονικά κάθε στάδιο της εφαρμογής, με στόχο την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος στα επιλεγέντα σχολεία και τη σταδιακή διαμόρφωση ενός σταθερού μοντέλου που θα ενσωματώνει το Διεθνές Απολυτήριο και στη δημόσια εκπαίδευση.

Περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Απολυτήριο στα Δημόσια Σχολεία στο https://iep.edu.gr/el/ibdp

 

Aνακοίνωση

 


 imgIB 1  imgIB 2 imgIB 3  imgIB 4 
       
 imgIB 5  imgIB 6  imgIB 8  imgIB 7

 

Αθήνα, 14/07/2025

Δελτίο Τύπου

Ξεκίνησε το Ευρωπαϊκό Έργο Teacher Academy Maker Education (ΤΑΜΕ), με τη συμμετοχή του ΙΕΠ
Το μέλλον της εκπαίδευσης «φτιάχνεται» στα σχολεία μας

Στο Tallinn University της Εσθονίας, πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου Teacher Academy Maker Education (TAME), το οποίο φιλοδοξεί να γεφυρώσει το υφιστάμενο κενό στη δημιουργική, βιωματική και καινοτόμο εκπαίδευση στα σχολεία της Ευρώπης. Το έργο εισάγει μεθοδολογίες που προάγουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επίλυση προβλημάτων και τον ψηφιακό εγγραμματισμό που αποτελούν βασικές δεξιότητες για τους πολίτες του 21ου αιώνα.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμμετέχει ως επίσημος εταίρος στο έργο εκπροσωπώντας την Ελλάδα και έχει αναλάβει τον κρίσιμο ρόλο της διαμόρφωσης πολιτικών και εργαλείων, με στόχο να υποστηρίξει τους/τις εκπαιδευτικούς στην ενσωμάτωση της καινοτομίας στην τάξη, αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής όπως η ρομποτική, η ηλεκτρονική και η ψηφιακή κατασκευή.

Κατά την τριετή διάρκεια του έργου (01.04.2025 – 31.03.2028), προβλέπεται να αναπτυχθούν:

• Ένα πλήρες Πλαίσιο Δεξιοτήτων για τη Maker Education, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των σχολείων.
• Τρία αρθρωτά εργαλεία επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς στους τομείς της ηλεκτρονικής, ρομποτικής και ψηφιακής κατασκευής.
• Πιλοτική εφαρμογή σε σχολεία πέντε ευρωπαϊκών χωρών, με ενεργή συμμετοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Η συμμετοχή σχολικών μονάδων στην πειραματική φάση του έργου είναι καθοριστική για τη βιωσιμότητα και την παιδαγωγική εδραίωση των αποτελεσμάτων, καθώς και για την ουσιαστική σύνδεσή τους με τις νέες προτεραιότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Η Maker Education είναι μια παιδαγωγική φιλοσοφία που:

> Ενεργοποιεί τη φαντασία των μαθητών/τριών,
> Συνδυάζει νου και χέρια σε ένα ενιαίο μαθησιακό εγχείρημα,
> Ενισχύει τη συμμετοχή και την ένταξη όλων ανεξαρτήτως μαθησιακού προφίλ.

Απευθύνεται στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων και έχει στόχο την ενδυνάμωσή τους ώστε να λειτουργούν ως επιμελητές/τριες της μάθησης, σχεδιάζοντας μαθήματα ως εμπειρίες και μαθησιακά γεγονότα, και όχι απλώς ως μετάδοση γνώσεων.

Το έργο συντονίζεται από το Tallinn University και υλοποιείται με τη συνεργασία θεσμικών και πανεπιστημιακών φορέων από την Εσθονία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία και τη Γαλλία.

Το ΙΕΠ εξασφαλίζει τη διασύνδεση των αποτελεσμάτων του έργου με τις τρέχουσες μεταρρυθμίσεις του ελληνικού σχολείου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην προώθηση ενός περιβάλλοντος μάθησης που ενθαρρύνει τη δημιουργία, την έρευνα και την καινοτομία.

Δελτίο τύπου                                                       

 

 Photo 1

 

 Photo 2

 

 TAME social banner

 

 

 

Δείτε το σχετικό έγγραφο εδώ 

Αθήνα, 09/07/2025

Για τη διευκόλυνση των συγγραφικών ομάδων και με στόχο τη στήριξη της ποιοτικής ολοκλήρωσης του έργου τους, παρατείνεται έως και την Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025 (ώρα 23:59) η προθεσμία υποβολής της ψηφιακής μορφής των διδακτικών βιβλίων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.

Η παράταση αφορά βιβλία που βρίσκονταν σε διαδικασία αξιολόγησης και για τα οποία είχαν αποσταλεί παρατηρήσεις από τις επιστημονικές επιτροπές πριν την 7η Δεκεμβρίου 2024. Οι ψηφιακές εκδόσεις πρέπει να υποβληθούν σε δύο μορφές:

  • EPUB 3
  • Interactive PDF

Κατά τα λοιπά, ισχύουν όσα προβλέπονται στην πρόσκληση με αρ. πρωτ. 46978/ΓΔ4/25-04-2023.

Υπουργική Απόφαση

Δελτίο τύπου

visual id ESPA 1

Ενημέρωση για οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων όσον αφορά την υπ’ αριθμ. πρωτ. 6104/24-04-2025 (ΑΔΑ: 6Α5ΦΟΞΛΔ-ΛΡ5) Ανακοίνωση - Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις τετραετούς διάρκειας ως διοικητικό προσωπικό στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Δείτε το σχετικό αρχείο

Δείτε το σχετικό έγγραφο εδώ

Αθήνα, 1 Ιουλίου 2025

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοινώνει την ενεργοποίηση της ψηφιακής φόρμας υποβολής Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου των σχολικών μονάδων, από τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. 

Η διαδικασία πραγματοποιείται μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του ΙΕΠ και η προθεσμία υποβολής των εκθέσεων για κάθε σχολική μονάδα είναι η 20ή Ιουλίου 2025, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 Υπουργική Απόφαση.

Επιπροσθέτως, μέχρι και την 30ή Ιουλίου 2025, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης καλούνται να υποβάλουν και τη συνολική Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων της ευθύνης τους, όπως προβλέπεται από την ίδια Υπουργική Απόφαση.

Η Εξωτερική Αξιολόγηση αποτελεί οργανικό μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, συμπληρώνοντας την Εσωτερική Αξιολόγηση και στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη αποτίμηση και τη συστηματική βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. 

Πρόκειται για μια διαδικασία με έμφαση στην ενίσχυση της ποιότητας, η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην υποστήριξη της κάθε σχολικής μονάδας και στη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Περισσότερες πληροφορίες για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων στο https://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m


 banner 1200x630 αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top